Kontrola inspekcji ukarała sklepy ( byłem tam obrażany )
W celu sprawdzenia rzetelności obsługi w dniu 11 października 2021 r. inspektorzy Inspekcji
Handlowej przed ujawnieniem charakteru służbowego dokonali zakupu kontrolnego produktów.
Nieprawidłowości w tym zakresie nie stwierdzono. Ceny przyjęte do wyliczenia należności za
zakupione towary były zgodne z cenami uwidocznionymi na wywieszkach przy poszczególnych
towarach oraz z cenami zakodowanymi w kasie. Obsługująca kasę pobrała należności zgodne
z faktycznymi, wydając jednocześnie paragony z kasy fiskalnej
W wyniku porównania zgodności cen uwidocznionych przy losowo wytypowanych towarach
z cenami zakodowanymi w kasie oraz w czytniku cen - niezgodności nie stwierdzono.
Stwierdzono natomiast nieprawidłowości polegające na braku uwidocznionych cen jednostkowych
przy oferowanych do sprzedaży towarach, co narusza postanowienia art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 9 maja
2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług, w związku z § 3 ust. 2 oraz § 4 ust. 1 pkt 1
i pkt. 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju w sprawie uwidaczniania cen towarów i usług.
Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług naruszenie powyższych
obowiązków przez kontrolowanego przedsiębiorcę zagrożone jest karą pieniężną do wysokości
20 000 zł.
Jednocześnie Inspektorat informuje, że zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r.
o Inspekcji Handlowej (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1706), organy Inspekcji Handlowej co do zasady
wykonują zadania określone w ustawie na podstawie okresowych planów kontroli. Mając na uwadze
powyższe informacje przekazane przez Pana dotyczące nieprawidłowości w sklepach Topaz i Żabka
posłużą jako materiał rozeznaniowy i mogą być wykorzystane przy realizacji kontroli planowych
w tym zakresie.
Komentarze
Prześlij komentarz